بازی RISK

RISK (ریسک)
استراتژی بازی تخته از دیپلماسی ، جنگ و فتح برای دو تا شش بازیکن است . نسخه استاندارد روی تابلویی پخش می شود که نقشه سیاسی جهان را به چهل و دو سرزمین یا شش قاره تقسیم شده است . بازیکنان ممکن است اتحاد ایجاد کنند و آن را منحل کنند در طول بازی. هدف از این بازی اشغال هر منطقه از هیئت مدیره و با این کار ، حذف سایر بازیکنان است. بازی می تواند طولانی باشد و برای اتمام به چندین ساعت تا چند روز زمان نیاز دارد. نسخه های اروپایی به گونه ای ساخته شده اند که هر بازیکن دارای یک هدف “ماموریت مخفی” محدود است که بازی را کوتاه می کند.
ناشر (ها) = Hasbro ، Winning Moves ، Games USA
سال های فعالیت = ۱۹۵۷ – تاکنون
ژانر (ها) = بازی استراتژی ، بازی روی صفحه ، بازی جنگ
بازیکنان = ۲-۶
زمان راه اندازی = ۵-۱۵ دقیقه
زمان بازی = ۱-۸ ساعت
شانس تصادفی = متوسط (۵-۶ تاس ، کارت)
رده سنی = ۱۰+
مهارت های مورد نیاز = استراتژی ، تاکتیک ، مذاکره
ریسک در سال ۱۹۵۷ توسط آلبرت لاموریس ، فیلمساز فرانسوی اختراع شد و این یکی از محبوب ترین بازی های تخته ای تاریخ شد و از بازی های معروف دیگری مانند Axis & Allies و Settlers of Catan الهام گرفت . قوانین ساده اما تعاملات پیچیده آن را برای بزرگسالان و همچنین کودکان و خانواده ها جذاب کرده است. این نسخه هنوز توسط Hasbro با نسخه ها و نسخه های مختلف با موضوعات رسانه های محبوب و قوانین مختلف از جمله نسخه های نرم افزار PC ، بازی های ویدیویی و برنامه های تلفن همراه در دست تولید است.
تاریخ
پس از معرفی ، اولین نسخه جدید Risk به نام Castle در حدود ۲۰ سال گذشته در سال ۱۹۸۶ منتشر شد. این قلعه با نام Castle Risk ، به جای نقشه جهان ، نقشه ای را نشان می داد که قلعه های قرن ۱۸ اروپا را نشان می داد. در سال ۱۹۹۳ ، قوانین مربوط به Secret Mission Risk ، که در اروپا استاندارد بود ، به نسخه ایالات متحده اضافه شد. پس از انتشار نسخه ویژه محدود در سال ۱۹۹۹ در فرانسه با نام Risk: Édition Napoléon به مناسبت ۲۰۰ سالگی دوران ناپلئونی (۱۸۱۵-۱۷۹۹) ، نسخه جدیدی به نام Risk: 2210 AD در سال ۲۰۰۱ توسط Hasbro’s منتشر شد ( بخش آوالون هیل) . این بازی با مضمون آینده نگرانه شامل سرزمین های ماه ، سرزمین های اقیانوس و واحدهای فرمانده بود و تعدادی از موارد توسعه را ارائه می داد. از سال ۲۰۰۲ ، نسخه های Risk با محوریت امتیازات رسانه ای مانند ارباب حلقه ها ، جنگ ستارگان ، ترانسفورمرها و سایر موارد در بیشتر سال ها منتشر می شدند ، که گاهاً به ۶ نسخه در سال می رسید. نسخه کلکسیونی ریسک کلاسیک در یک جعبه چوبی قالب قفسه کتاب در سال ۲۰۰۵ به عنوان بخشی از مجموعه بازی های قدیمی پارلمان برادران ، که از طریق فروشگاه های هدف پخش می شود ، صادر شد . در سال ۲۰۰۸ ، Winning Moves ، دارای مجوز Hasbro ، ریسک ۱۹۵۹ را معرفی کرد، بازتولید نسخه اصلی برادران پارکر با آثار هنری اصلی ، قطعات بازی چوبی و قوانین. نسخه های مضمونی بسیاری به همراه نسخه های مضمونی جدید هر یا دو سال در حال انتشار است .
در نسخه های اول ، قطعات بازی مکعب های چوبی بود (هر یک ست سیاه ، آبی ، سبز ، صورتی ، قرمز و زرد) که هر کدام یک سرباز و چند منشور مثلثی گرد را نشان می دهد که هر کدام نشان دهنده ده نیرو است ، اما در نسخه های بعدی بازی این قطعات از پلاستیک ساخته شده اند تا هزینه ها را کاهش دهند. در دهه ۱۹۸۰ ، اینها به قطعاتی تبدیل شدند که به اعداد رومی I ، III ، V و X تبدیل شده بودند. نسخه ۱۹۹۳ نشانه های پیاده نظام پلاستیکی (نشان دهنده یک واحد) ، سواره نظام (نمایندگی پنج واحد) و توپخانه (نشان دهنده ده واحد) است. ) نسخه ۴۰th Anniversary Collector’s شامل همان قطعات نظامی بود اما به جای پلاستیک از فلز ساخته شده بود. در نسخه “قفسه کتاب” ۲۰۰۵ ، قطعات بازی یک بار دیگر مکعب های چوبی هستند.
گیم پلی بازی
راه اندازی شامل تعیین ترتیب بازی ، صدور ارتش به بازیکنان و اختصاص سرزمینهای روی صفحه بین بازیکنان است که یک یا چند ارتش را روی هر یک از آنها قرار می دهند.
ابتدای نوبت بازیکن ، آنها متناسب با تعداد سرزمینهای در دست ، ارتشهای پاداش برای نگهداری کل قاره ها و ارتشهای اضافی برای تحویل در مجموعه کارتهای منطبق بدست آمده با تسخیر سرزمین های جدید ، ارتشهای تقویت کننده دریافت می کنند. سپس بازیکن ممکن است حمله کند ، ارتش های خود را حرکت دهد یا پاس بدهد .
به نوبه خود یک بازیکن ، پس از اینکه نیروهای تقویت کننده خود را قرار دادند ، ممکن است حمله به سرزمینهای مجاور خود را که توسط ارتش دشمن اشغال شده است ، انتخاب کنند. یک قلمرو در صورت مجاورت از طریق زمین ، یا از طریق ” خط دریایی ” مجاور است . حملات با تاس تعیین می شود ، در صورتی که مهاجم یا مدافع تعداد مشخصی از ارتش را در هر بار از دست می دهد. هنگام حمله ، ممکن است نبردی ادامه یابد تا زمانی که مهاجم تصمیم به حمله بگیرد ، مهاجم ارتش دیگری برای حمله ندارد ، یا اینکه مدافع آخرین ارتش خود را در منطقه مدافع از دست داده است ، در این زمان مهاجم با حرکت سرزمین را تصرف می کند ارتشها را روی آن بکشید و برای آن چرخش کارت قلمرو بکشید.
در پایان نوبت بازیکن ، آنها ممکن است ارتش ها را از یکی از مناطق خود به قلمرو دیگری “متصل” منتقل کنند.
یک بازیکن وقتی آخرین قلمرو خود را از دست بدهد از بازی حذف می شود. بازیکنی که آنها را شکست داده ، در صورت وجود کارت های بازیکن شکست خورده را دریافت می کند. وقتی همه بازیکنان دیگر حذف شدند ، برنده آخرین بازیکنی است که باقی مانده است.
قوانین ویژه ای برای بازی های دو نفره وجود دارد: مناطق در هنگام راه اندازی بین دو بازیکن و یک ارتش بی طرف تقسیم می شوند. در بازی ، ارتش بی طرف فقط در صورت حمله دفاع می کند ، هرگز به ارتش حمله نمی کند یا حرکت نمی کند ، و مانند یک بازیکن فعال چرخشی ندارد. اگر ارتش بی طرف از بین برود ، بازی طبق قوانین عادی ادامه دارد.
برخی از نسخه ها دارای انواع قوانین مربوط به نحوه تخصیص ارتش ها یا سرزمین ها در هنگام نصب یا نحوه انتقال ارتش در پایان پیچ هستند. همچنین در نشانه هایی که نشان دهنده ارتش هستند ، تغییراتی وجود دارد که بازی را تحت تأثیر قرار نمی دهد. نسخه های اروپایی به هر بازیکن یک مأموریت مخفی اختصاص می دهند و بازی تا جایی ادامه می یابد که یک بازیکن مأموریت خود را به جای تسخیر جهان انجام دهد. نسخه های مختلف دارای تعداد مختلفی از این ماموریت ها هستند. نسخه ایتالیایی از تعداد دیگری تاس در جنگ استفاده می کند. انواع موضوعی دارای پیکربندی های مختلف نقشه و قوانین کاملاً متفاوتی هستند.
برخی از نسخه ها دارای انواع قوانین مربوط به نحوه تخصیص ارتش ها یا سرزمین ها در هنگام نصب یا نحوه انتقال ارتش در پایان پیچ هستند. همچنین در نشانه هایی که نشان دهنده ارتش هستند ، تغییراتی وجود دارد که بازی را تحت تأثیر قرار نمی دهد. نسخه های اروپایی به هر بازیکن یک مأموریت مخفی اختصاص می دهند و بازی تا جایی ادامه می یابد که یک بازیکن مأموریت خود را به جای تسخیر جهان انجام دهد. نسخه های مختلف دارای تعداد مختلفی از این ماموریت ها هستند. نسخه ایتالیایی از تعداد دیگری تاس در جنگ استفاده می کند. انواع موضوعی دارای پیکربندی های مختلف نقشه و قوانین کاملاً متفاوتی هستند.
قوانین بعضی از نسخه ها نسخه ای به نام Capital Risk را توصیف می کند ، جایی که هر بازیکن در یکی از مناطق اشغال شده اولیه سرمایه دارد . بازیکنی که همه سرمایه ها را به دست می آورد برنده است. هر ارتش و سرزمینی که متعلق به ملت بازنده باشد به پیروز تحویل داده می شود. Capital Risk اغلب به بازی های بسیار کوتاهتر منجر می شود. انواع دیگر قوانین برای ” کارشناسان ریسک ” نیز ذکر شده است.
همچنین ممکن است باشگاه های بازی دارای “قوانین خانه” یا قوانین متناسب با رقابت باشند.